torstai 17. huhtikuuta 2014

Minä ja fibromyalgia


Hei vain!

Perustin oman blogin, jossa ajattelin käydä läpi omia mietteitä, pohdintoja ja tutkimuksia liittyen fibromyalgiaan. Itse sain diagnoosin alkuvuodesta 2014 ja sen jälkeen olen itsenäisesti tutkinut ja lukenut aiheesta. Tänne ajattelin koota tietoa, jota saan matkan varrelta. Ja samalla päivittää myös omia kuulumisia.

Olen päättänyt selättää kivut ja vaivat ja mielellään ilman jatkuvaa lääkitystä.

Olen pidemmän aikaa kärsinyt epämääräisistä oireista, jotka vaikuttivat ja vaikuttavat edelleen jokapäiväiseen elämääni. Tuskien taival on ollut pitkä ja olo huonontunut vuosien varrella huomattavasti. Aloitin vuodenvaihteen 2014 jälkeen työpaikan järjestämän kuntokuurin, jossa porukalla treenasimme salilla personal trainerien opastuksella. Tämä kuntokuuri osottautui sitten viimeiseksi oljenkorreksi, joka sitten lopullisesti laukaisi fibromyalgian.

Nyt yritän sitten selvittää erilaisia keinoja, joiden avulla saisin arjesta sujuvampaa ja saisin parannettua omaa elämänlaatuani. Fibromyalgia on edelleen sairaus, jota ei oteta tarpeeksi usein vakavasti. Olen melko varma, että sairastuneita on paljon enemmän kuin diagnoosin saaneita. Diagnoosin saaminen on haastavaa, sillä laaja-alaiset oireet sopivat moneen sairauteen ja lopullisen diagnoosin saaminen voi pahimmillaan viedä vuosia.

Mutta ajattelin ottaa askeleen parempaan tulevaan - juuri nyt.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti